TRIXXO Group kiest voor 42 SEAT Ibiza’s
De wagens van dienstenleverancier TRIXXO zijn overal te lande zichtbaar. Mascottes Thomas en Tamara, die naast het TRIXXO-logo op deze voertuigen prijken, symboliseren de twee pijlers van de Limburgse onderneming die gespecialiseerd is in huishoudhulp en uitzendwerk. Met de keuze voor de SEAT Ibiza toont TRIXXO aan dat een compacte wagen met een zuinige benzinemotor een geschikte bedrijfswagen is.
Dealergroep A&M staat erom bekend grotere vloten op creatieve wijze af te leveren. Getuige daarvan deze 42 tot op de centimeter uitgelijnde SEAT Ibiza’s in de lettervorm van TRIXXO, toepasselijk gepresenteerd in de eventlocatie te Hasselt, de TRIXXO Arena. “We proberen altijd iets speciaals te doen voor onze werknemers bij grotere afleveringen als deze”, zegt Robby Maene, fleetverantwoordelijke bij TRIXXO. “We hebben al eens een beachbar opgezet en een kasteel als uitvalsbasis gebruikt, maar vandaag staan we met dit leuke opzet in de Hasseltse TRIXXO Arena die onze naam sinds 2021 met fierheid draagt.”
Business Edition
Bert Corbée, Brand Manager voor SEAT & CUPRA bij dealergroep A&M, kadert de aflevering als volgt.
“We maken vandaag alvast 42 werknemers van TRIXXO gelukkig met een SEAT Ibiza in de MOVE Full Link-businessuitvoering. ‘MOVE’ verwijst naar de uitrusting met o.a. mechanische airconditioning, een Interior Pack met centrale armsteun en een dubbele laadvloer, verdonkerde achterruiten én parkeersensoren achteraan. ‘Full Link’ refereert dan weer aan de connectiviteit, die gebruikers toelaat om via Apple Carplay en Android Auto hun geprefereerde apps op het centrale infotainmentscherm te visualiseren. Alle wagens zijn uitgevoerd in het zwart en voorzien van de sympathieke TRIXXO-bestickering, terwijl er onder de motorkap een zuinige 1,0-liter benzinemotor spint.”
“Bij dit type wagen kijken we niet zozeer naar het aantal kilometers op jaarbasis, maar wel naar de manier waarop er gereden wordt”, gaat Bert verder. “Bij korte verplaatsingen zijn benzinemotoren sowieso aangewezen, zeker in een segment waar de elektrificatie zich nog moet doorzetten. Daarom zijn we met dealergroep A&M blij dat we in ieders mobiliteitsnoden kunnen voorzien, zeker binnen de merken SEAT en CUPRA, die mekaar netjes aanvullen. Dat we met onze concessies ook grote afleveringen als deze logistiek aankunnen, getuigt eens temeer van het organisatietalent dat we in huis hebben.”
Auto’s, scooters en fietsen
In totaal telt het wagenpark van TRIXXO een kleine 200 wagens die Robby Maene samen met zijn collega Joris Baerten beheert. “TRIXXO is een sterk groeiende Limburgse onderneming, mede door overnames die soms bestaande vloten met zich meebrengen. Deze 42 SEAT Ibiza’s, waar er binnenkort nog eens vijf bijkomen, vervangen zo’n bestaande vloot aangezien we hoofdzakelijk met de merken van importeur D’Ieteren werken. Ter verduidelijking, dit zijn auto’s voor onze bedienden in België met bepaalde functies bij TRIXXO. Voor onze huishoudhulpen voorzien wij de kans om elektrische fietsen en scooters te leasen.”
“A&M is onze vaste partner inzake bedrijfswagens, ook naar service toe”, gaat de fleetverantwoordelijke verder. “Dat we toch nog voor modellen met een benzinemotor hebben gekozen, heeft alles te maken met het aanbod in deze klasse. De elektrificatie is nog niet afgerond in dit segment, wat de TCO-berekening in het voordeel van de SEAT Ibiza 1.0 MPI met 80 pk heeft doen uitvallen. De uitzendsector is een sector met veel verloop, wat thuislaadoplossingen voor elektrische auto’s moeilijk maakt. Voor werknemers die in stadscentra wonen, is opladen evenmin evident. Al zien we gelukkig wel een enorme evolutie op de markt, die over een paar jaar een andere autorealiteit zal opleveren.”
Icoon op Belgische wegen
“Bij TRIXXO draait alles om onze mensen, die we zo goed mogelijk in de watten willen leggen”, zegt Elien Philips, Marketing officer. “Onze onderneming is gespecialiseerd in twee sectoren, de dienstenchequesector en de uitzendsector. We zitten momenteel met onze uitzendtak in zowel België als Nederland. In België staat de teller intussen op 5.000 uitzendcollega’s. Daarnaast behoren op dit moment meer dan 10.000 huishoudhulpen tot onze TRIXXO-familie."
Intern bestaat de TRIXXO-familie dan weer uit ongeveer 650 collega’s, waarvan er zo’n 200 de mogelijkheid hebben om het merk op de weg uit te dragen met een bedrijfswagen. “De TRIXXO-wagens zijn een icoon op de Belgische wegen. We zijn makkelijk te herkennen aan onze duidelijk zichtbare bestickering”, kadert Elien tot slot. “Dankzij deze nieuwe Ibiza’s krijgen we er plotsklaps 42 rijdende reclameborden bij. Ook naar marketing toe is deze SEAT-aflevering dus een schot in de roos.”