1) De Trust Building Measure
- kan enkel worden aangevraagd bij, toegestaan en uitgevoerd door een erkende verdeler,
- geldt enkel voor klachten met betrekking tot gebruikte materialen en uitgevoerde werkzaamheden aan volgende componenten van het uitlaatgasterugvoersysteem, brandstofinjectiesysteem en uitlaatgasnabehandelingssysteem: lambdasonde, temperatuurvoeler, omschakelklep uitlaatgasterugvoer, klep van uitlaatgasterugvoer, verschildruksensor, verstuiver, hogedrukpomp, brandstofverdeler, drukregelklep, druksensor, inspuitleidingen,
- dekt geen vervangwagens, contante betalingen, schade, enz.
2) op voorwaarde dat
- het betroffen EA189-voertuig heeft deelgenomen aan servicecampagne 23S1,
- het voertuig correct onderhouden is overeenkomstig het onderhoudsschema, de updates en terugroepacties zoals voorgeschreven door SEAT
3) en op voorwaarde dat geen enkel van volgende gevallen van toepassing is:
- natuurlijke slijtage, bv. aftakeling van het voertuig als gevolg van slijtage,
- de eigenaar of een niet-erkende servicepartner of verdeler heeft het voertuig niet correct hersteld, onderhouden of verzorgd (bv. door het gebruik van niet-originele onderdelen...),
- de instructies voor bediening, behandeling en onderhoud van het voertuig zoals beschreven in de gebruikershandleiding zijn niet nageleefd,
- het voertuig is beschadigd door derden of externe factoren zoals een ongeval, storm/hagel, overstroming, enz., wat het probleem heeft veroorzaakt waarover geklaagd wordt,
- klachten met betrekking tot de partikelfilter te wijten aan verzadiging,
- extra componenten zijn in het voertuig ingebouwd of het voertuig is op een niet-toegestane manier aangepast, bv. door (chip)tuning,
- het voertuig is oneigenlijk gebruikt, bv. voor motorsport of in overbeladen toestand,
- de voertuigeigenaar heeft geen klacht gemeld binnen een redelijke tijdspanne,
- de voertuigeigenaar heeft SEAT niet de kans gegeven om het probleem binnen een redelijke tijdspanne te behandelen.