Altijd aan. Altijd veilig.
Volledig geconnecteerd zijn resulteert in een maximale gemoedsrust, waar je ook bent.
Via de My SEAT-app of op je infotainmentsysteem. Beheer alles, van veiligheids- en navigatiefuncties tot de afstandsbedieningsfuncties van de app. Het leven eenvoudig maken.
Volledig geconnecteerd zijn resulteert in een maximale gemoedsrust, waar je ook bent.
Wat je ook wil doen, het kan vanop afstand met je smartphone.
Met een eenvoudige toegang en volwaardige connectiviteit met alles wat je nodig kunt hebben onderweg, gewoon via het infotainmentsysteem van je wagen.
Download de My SEAT-app om uw SEAT ID aan te maken en te genieten van de SEAT CONNECT Online Services.
Is je gratis proefperiode voorbij? Verleng je inschrijving in een paar eenvoudige stappen van in of buiten je wagen, zodat je gebruik kan blijven maken van de online diensten van SEAT CONNECT.
Indien u vragen heeft over SEAT CONNECT, kunt u contact met ons opnemen via het volgende e-mailadres: seatdigitalsupport@seat.es en telefoonnummer: 00800 4000 20 20. Wij zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur.
Het VIN (voertuigidentificatienummer of chassisnummer) is de unieke 17-delige identificatiecode van je SEAT. Je kunt het VIN terugvinden in je registratiedocumenten of rechts onderaan op de buitenkant van je voorruit. Je zult het nodig hebben om je auto te registreren en je SEAT CONNECT-profiel aan te maken.
De S-PIN is een 4-cijferige code die voor je SEAT ID wordt gecreëerd tijdens het registratieproces. Je zult deze code nodig hebben om je voertuig vanop afstand te vergrendelen en ontgrendelen en om de klimaatfunctie vanop afstand te bedienen.
Zodra je je SEAT ID aangemaakt hebt, zul je een e-mail ontvangen met de vraag om je account te bevestigen. Het kan een paar minuten duren voor de bevestigingsmail in je inbox belandt (vergeet zeker niet je spamfolder te controleren). Open deze e-mail en klik op de link om je account te bevestigen. De link zal je doorsturen naar het MySEAT-portaal, waar je kunt inloggen met je SEAT ID. Nu je geregistreerd bent, hoef je enkel nog je auto te registreren en deze te linken met je gebruikersaccount om te kunnen profiteren van het volledige gamma van SEAT CONNECT-online diensten.
Gelieve de SEAT-klantendienst te contacteren als je de bevestigingsmail niet ontvangen hebt. Wij zullen je zo goed mogelijk voorthelpen.
Om SEAT CONNECT te kunnen gebruiken, moet je een voertuig toewijzen aan je gebruikersaccount. Daartoe meld je je aan op de website my.seat en voer je het VIN-nummer (voertuigidentificatienummer) van je auto in. Vervolgens ontvang je een achtcijferige aanmeldcode (‘Pairing Code’ genoemd) die je invoert in je navigatiesysteem om de inschrijving te voltooien (Instellingen -> Online Services -> Registreren).
Controleer eerst en vooral of je over volgende zaken beschikt:
Gelieve je concessie te contacteren als dit het probleem niet oplost.
Als je je niet registreert en de SEAT CONNECT-diensten niet volledig activeert, kun je enkel de wettelijk verplichte diensten gebruiken (Public Emergency Call).
SEAT houdt een database bij met alle persoonsgegevens die klanten bezorgen, evenals andere informatie die noodzakelijk is om alle SEAT CONNECT-diensten te kunnen aanbieden, zoals voertuiggegevens en geolocatie. Alle gegevens die het resultaat zijn van het gebruik van de SEAT CONNECT-diensten, zijn eigendom van de klant. Het gebruik van gegevens is enkel mogelijk als dit expliciet wordt goedgekeurd door de klant.
Elk gebruik van gegevens gebeurt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Raadpleeg voor meer informatie de SEAT CONNECT-privacypolicy.
Houd er rekening mee dat alle gegevens enkel door SEAT en zijn distributie- en servicepartners worden gebruikt. Gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden en in de meeste gevallen worden ze anoniem gehouden (niet-anonieme gegevens worden enkel gebruikt indien noodzakelijk). In dergelijke gevallen verwerkt SEAT de gegevens volgens strikte beveiligingsrichtlijnen.
Je auto moet een van de volgende modellen zijn:
SEAT CONNECT wordt beschikbaar in Duitsland, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Nederland, Luxemburg, Bulgarije, Roemenië, Kroatië, Slovenië, Malta, Slowakije, Andorra, Estland, Letland, Litouwen, Servië, Albanië, Macedonië, Bosnië-Herzegovina en Oekraïne, Montenegro en Gibraltar.
Voor de recentste informatie over de beschikbaarheid in jouw land, verwijzen we naar het MySEAT-portaal: my.seat.
De gratis proefperiode kan variëren afhankelijk van je land en uitrustingsniveau, maar geldt altijd minstens 12 maanden. De geldigheidsperiode is gelinkt aan je voertuig en wordt weergegeven in je gebruikersaccount. Na de gratis proefperiode moet je je abonnement hernieuwen om de diensten te kunnen blijven gebruiken.
Zie hieronder voor details over de duur en de prijzen van abonnementen:
‘Activatie in de auto’ laat je toe om je voertuig te registreren (terwijl je in de auto zit), en linkt deze registratie met je SEAT ID, zodat je de SEAT CONNECT-diensten onmiddellijk kunt gebruiken.
De registratieassistent zal je begeleiden doorheen het eenvoudige proces om je SEAT ID-account aan te maken in je voertuig, in te loggen en je voertuig te registeren, en vervolgens je voertuig aan de Garage toe te voegen. Tijdens het registratieproces kun je de nodige wettelijke informatie bekijken (Algemene Voorwaarden, privacypolicy) en de SEAT CONNECT-contractovereenkomst accepteren.
Controleer eerst en vooral of je SEAT over een actieve internetverbinding beschikt en of de registratiecode die je probeert te gebruiken, niet verlopen is (de registratiecode is 1 jaar geldig). Als dit het probleem niet oplost, kun je proberen om het voertuig te verwijderen uit je Garage in het MySEAT-portaal en daarna opnieuw toe te voegen. Je zult een nieuwe registratiecode ontvangen om in te voeren in je voertuig.
Je kunt een privacymodus selecteren of van privacymodus veranderen via de secties Service Management en Control Centre in het infotainmentsysteem.
Als je je toestel verliest, kun je je wachtwoord wijzigen door het MySEAT-portaal te raadplegen vanaf een ander toestel. Het nieuwe wachtwoord is vereist om de SEAT CONNECT-appdiensten te kunnen gebruiken. Voor extra beveiliging kun je de instellingen van de app zo wijzigen dat je je wachtwoord opnieuw moet invoeren na een periode van 5, 10 of 15 minuten inactiviteit.
Zorg er eerst en vooral voor dat je de meest recente versie van de app geïnstalleerd hebt op je smartphone. Kijk dit na in de Apple App Store of Google Play Store en installeer de beschikbare updates.
Als je nog steeds niet kunt inloggen op je SEAT CONNECT-account, kun je naar het SEAT ID-portaal gaan en gebruikmaken van de e-mail waarmee je je geregistreerd hebt, je gebruikersnaam of je gsm-nummer om je account te identificeren en je wachtwoord te resetten. Gelieve de SEAT-klantendienst te contacteren als dit het probleem niet oplost. Wij zullen je zo goed mogelijk verder helpen.
Ja, door naar het infotainmentmenu in de auto te gaan, onder ‘Gebruiker’ en te drukken op ‘Gebruiker verwijderen/herstellen naar fabrieksinstellingen’. Al je gegevens worden uit de auto en uit de SEAT-backend gewist. Dit proces is verplicht in geval van overdracht van eigendom.
Indien u vragen heeft over SEAT CONNECT, kunt u contact met ons opnemen via het volgende e-mailadres: seatdigitalsupport@seat.es en telefoonnummer: 00800 4000 20 20. Wij zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur.